I made this widget at MyFlashFetish.com.


Monday, August 15, 2011

mEnGinGaTi peRkAra iTu...

Sebulan sudah berlalu.. peristiwa yg aku takkan lupakan smpai bila2 iaitu ketika seorang hamba Allah (hA) dah mengecewakan ati dan perasaan kwnnya sendiri.. tergamak si dia berckp belakang dan pd mse yg sama aku mendengarinya sendiri.. kalau dari mulut org sekalipun aku takkan mudah mempercayainya, tp hari itu aku dengar dari mulut dia sndiri.. disini, aku forward kan msg yg aku hantar pd dia setelah kudengari perbualannya..
Aini: Salam hA.. trima ksih tau ats sglanya.aku mntk maaf sbp da t'dgr p'bualan kau dgn hA(2).aku tau aku da bnyk nyushkn kau.dan aku leh trima apa yg kau ckp kt aku siang td.aku xkn bntah ape2 pun sbp ape yg kau ckp mmg btul.aku jgk sdar ape yg aku dh buat.aku mntk maaf dan aku cuba ubh sikap aku.aku tanak gaduh ngn kau,hA(2) pun sma.sbp aku dah anggp korg mcm adk brdk n aku ingt ape yg aku buat slme nie betul,tp nyata tidak.aku ingt ble aku ade kuage angkt kt mlke nie,hdup aku akn ok.tp tak,khdrn aku mmbuatkn kau rimas.aku akn cuba hdup b'dikari n bkn mcm budk2.lpas kau bce msg nie, kau jgn rse kau dh kcikkan ati aku n kau nk jge ati aku.aku tak mntk smua tu.jgn cpt rse cmtu k syg.lps nie,lau ade pape yg kau rse tak puas ati ngn aku,kau ckp je k. i'll accept it.. don't wory..jgn asik nk jge ati org lain lau dri sndri merana menanggungnya..=) tkpe,kau jgn risau,aku akn ok..wslm.. 13 July 2011, 17:59
then, nie msg yg dia blas..
hA: Aku pon nak minx maap kt ko sbb dah ckp blakang.. Niat aku buknye nak ngumpat ko, just nak jge hti ko jerk.. Ye la aku pon mcm ko gak x nak gduh2.. 2 yg aku x brani nak suarakn kat ko.. Aku pon mrh bukn lame nau.. Cam la ko x thu aku an.. Aku mrh jap jerk.. Aku arap pas nie kite leh rapt smula.. Psl kluarga angkat 2, x de kne mngene la ngan msalh kite ni.. Aku minx maap sngt2 au psl hal nie.. Hope ko leh balik umah cpt2 kite owg risau la... 13 July 2011, 18.35
ok disini, aku bukan nk memalukan sesiapa..dan aku tak sebut nama yg sebenar..aku publishkan nie pun skdar nk amik iktibar n aku harap sgt bende yg mcm nie xkn belaku lagi diluar sana..biarlah aku sorg je yg hdpi smua nie..bende nie pun aku tak tujukan untuk dia, malah aku menganggap ini adalah suatu pengajaran untuk aku berubah..kalau kita tak dgr dari mulut org, kita takkan tahu kelemahan diri kita..betul tak?? mmg aku mengaku sebelum nie aku dah byk menyusahkan hidup dia..tapi aku bukn sengaja..emm tkpe la,hnya Allah saja yg tau.. kalau si dia perasan, lpas drpd kejadian tu, aku kurg berckp, kurg bergaul, kurg sruh dia buat tu,buat nie..kurg segala-galanya lah..sbb bg aku dan bila aku pikir smula, "ala, korg da besar..dah boleh pikir sendiri..mlas nak bnyk cerita,mls nk gaduh..alih2 duk dlm umah yg sama..mesti jumpa muka yg sma,betul tak??"
so, the moral of the story..


-
-
-
-
pikir yg mne baik, yg mne buruk..aku tegur sana, tegur sini ade sbb dia..
ok tata!! =)

No comments:

Post a Comment