Saturday, October 10, 2009


emm ari nie aku nk cter psal open house yg aku dah pegi..1st sekali aku g umah fatin kat intan baiduri..emm agak simlpe je..

Sunday, August 23, 2009

sakit ati...

aduiii sakitnya hati ini mlm nie bila dpt tau yg "adik angkat"ku kena maki ngn sepupu ku...tapi apa slahnya dia???aku cuba menghitungnya...tapi tak ada apa pun yg berat,smuanya hal remeh temeh...sepupuku anta email dan aku dah baca pun,huhhh teruknya...tahap kesabaranku sungguh mencabar mse bln puasa nie,tapi aku tahap kesabaranku jugak ada batasannya...aku syg sgt kat "adik angkat" aku tuh...aku tak sanggup tgk dorg maki hamun ngn sepupuku sndiri..emm tgk la nnt ape yg aku akn buat bila dorg dtg umah aku...aku tak kisah apa yang akn terjadi,jnji "adik angkatku" slmt tanpa diganggu org lain...mmg kuang ajaq btul la...hish aku tak tahan...bangang btul,dasar kluarga mlut celupah..mne org nk suka kat kluarga korg...hish menyampah aku!!!!!

Saturday, August 22, 2009

Kelebihan solat terawih...

1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.

tentang pg td..

hari nie da start pose...hurm,kne tahan lpaq n dhge..tapi takde mslh bgku sbb sblm nie pun ku dah biase pose,emm pose sunat...rjin kan aku,ank cape lah tuh...haha puji diri cndri cbb tkde cape nk puji...


-

pg td ku mangkit tdoq kul 4.30am cbb nk tlg ibu ku msak tuk shur..huhhh 1st day,awai gler..ala biase la tu,smgt nk pose dibulan ramadhan la kata kan...menu pg td so simple coz smlm ibu dah msak bnyk sekali,so yg tuk shur msak cikit2 jer..lps je shur,ku mndi n solat sbuh n then tlg ibu kat dpur..huhh bnyk gler kje yg nk dibuat,mcm dah ade ank 2org gitu...yg tu nk buat,yg nie nk buat...rmai kwn2ku ckp ku nie ank p'puan mlyu terakhir...hehe,biar la ku tak kisah pun dorg nk ckp pe...jnji idupku bhgia n hpy alwayz...

Friday, August 21, 2009

sedikit coretan dibulan ramadhan...

assalamualaikum kpd pembaca blogku ini..pada kesempatan ini ku nak ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak dan selamat menjalani ibadah puasa kepada semua umat Islam dibumi Allah ini serta sama-samalah kita tingkatkan amalan kita dibulan yang mulia lagi penuh keberkatan ini...bagi kaum adam,jangan sesekali tinggal puasa tau...itu sahaja ucapanku buat masa kini,wassalam...

Thursday, August 20, 2009



nie pic tahun lps masa bufdayku yg ke-16thn...buat sekali je ngn adik sbb nk save bajet kan..??baju nie ibuku yg plan nk buat,mula tu aku ckp,takpe la bu,tak yah susah..tapi ibu aku nk wat gak..emm nie la hasil tangan ibuku..not bad tapi aku bersyukur sesgt sbb dpt ibu mcm nie...alhamdulillah..

Friday, July 3, 2009


emm nie la pemilik blog nie..

hehe main buat je...